Red Warriors terima RM200 ribu ~ Pro Pas Blog

25 Januari 2011

Home » , , , » Red Warriors terima RM200 ribu

Red Warriors terima RM200 ribu

Bookmark and Share


Tuan Guru berucap di majlis penyampaian cek kepada The Red Warriors
KOTA BHARU, 25.Jan - Kecaknaan kerajaan Kelantan dalam pembangunan sukan di negeri ini diakui oleh Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA ) Tan Sri Annuar Musa terutamanya dalam pembangunan bolasepak Kelantan.
Annuar berkata walaupun berlainan fahaman politik, namun dalam arena sukan bolasepak, ia patut diketepikan demi mencapai kejayaan.
Beliau berkata demikian di sidang media selepas majlis penyampaian sumbangan kerajaan negeri kepada pemain The Red Warriors bertempat di Dewan Teratai Kompleks Darulnaim hari ini.
Menurut Annuar lagi, walaupun sumbangan kerajaan kali ini berupa wang ringgit sejumlah RM200 ribu untuk diagihkan kepada pemain, ia juga dilihat sebagai tanda kerjasama rapat diantara kerajaan negeri dan KAFA.
Sebelum ini KAFA juga telah menerima sumbangan dari kerajaan Kelantan berupa tajaan menunaikan umrah di atas kejayaan menjadi naib juara Piala Malaysia 2009, namun ia telah ditukarkan kepada wang tunai pada tahun 2010.
Turut hadir dimajlis Penyampaian Sumbangan Kerajaan negeri kepada pemain The Red Warriors ialah Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Mohd Aiseri Alias, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO Abdul Fattah Mahmood, exco negeri dan Presiden KAFA Tan Sri Annuar Musa .
The Red Wariors bergambar bersama Tuan Guru
Sementara itu Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika menyampaikan ucapan berharap pemain skuad The Red Warriors tidak akan mengabaikan solat walaupun di mana berada.
“ tuan-tuan perlu ingat kalau di padang bola sepak,tuan-tuan akan berhati-hati agar tidak dikenakan kad merah tetapi kalau dalam berkaitan dengan solat, kad merah juga boleh dilayankan oleh malaikat”ujar beliau.
Nik Abdul Aziz juga berkata walaupun sumbangan kali ini berbentuk wang ringgit, namun ia juga boleh dijadikan perangsang untuk meningkatkan semangat pemain dalam mengekalkan kejuaraan dalam Liga M musim 2011 ini.
Sebahagian pemain bersama cek sumbangan kerajaan negeri
“Kalau musim dulu kita memberi sumbangan berbentuk umrah,tetapi kerajaan berfikir lebih baik kita bagi wang ringgit kali ini agar keluarga pemain juga dapat menikmati sumbangan tersebut”ujar beliau.
Beliau juga berharap hubungan baik antara kerajaan negeri dan KAFA dapat ditingkatkan demi pembangunan sukan bolasepak negeri.
“Saya amat berbesar hati sekiranya pemain The Red Warriors dapat mengekalkan prestasi di samping dapat menjaga ibadah solat kerana Islam tidak menghalang umatnya untuk menyertai sukan asalkan ia tidak melanggar syariat agama”katanya lagi.


0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih