Che Long, Calon yang di senangi rakyat- Tuan Man ~ Pro Pas Blog

11 Julai 2013

Home » , , , » Che Long, Calon yang di senangi rakyat- Tuan Man

Che Long, Calon yang di senangi rakyat- Tuan Man

Bookmark and Share

Kuala Besut, Prk Kuala Besut, Daerah Besut, dun kuala besut, Che long, Haji Azlan Yusof
PAS KEMUKA CALON “SENANG KKIRO, MUDAH BBASO”

Penampilan pertama kali Haji Azlan Yusof atau lebih mesra dikenali dengan nama Che Long dilihat mampu memberi saingan kepada calon BN Tengku Zaihan Che Ku Abdul, yang lebih banyak berada di luar kawasan Besut berbanding calon PAS. 

Kelebihan yang dimiliki oleh calon PAS yang dianggap calon “Senang Kkiro, Mudah Bbaso” bagi penduduk Kuala Besut diharap mampu mencatat sejarah 16-16 yang hangat diperkatakan semenjak Adun Kuala Besut BN Allahyarham Abdul Rahman meninggal dunia. 

Rata-rata masyarakat di daerah Besut dan seluruh negara mengharap satu rekod sejarah politik tanahair akan tercatat. Seandainya PAS memenangi kerusi Kuala Besut, kedudukan kerusi menjadi sama rata 16- 16. Ini yang akan menjadi suatu penantian, apakah bentuk kerajaan Terengganu selepas catatan sejarah itu? 

Apapun faktor calon banyak mempengaruhi pengundi kali ini. Keadaan sosio ekonomi pengundi yang sebahagiannya terlibat dalam pertanian dan perikanan selain pelancongan memerlukan wakil rakyat yang sanggup bergelumang susah-senang dengan mereka. 

Di sinilah letaknya kelebihan Che Long yang berada dalam kawasan sepanjang masa berbanding calon BN. 

Apapun pilihanraya kali ini mampu mencatat sejarah penting seandainya pengundi memberi undi kepada PAS. Kedudukan 16-16 adalah akan menjadi sejarah politik negara.

Tuan Ibrahim Tuan Man
Ketua Penerangan PAS Pusat
11 Julai 2013


0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih