Kroni Taib Mahmud Perompak besar Sarawak ~ Pro Pas Blog

08 April 2011

Home » , , , , , , » Kroni Taib Mahmud Perompak besar Sarawak

Kroni Taib Mahmud Perompak besar Sarawak

Bookmark and Share

Taib Mahmud, Keluarga dan Kroni BN Rompak Tanah Sarawak


Pendedahan oleh laman web Sarawak Report membuktikan dahsyatnya kerakusan (kesyaitanan) pemimpin BN Sarawak. Apabila diangkat menjadi orang besar BN, mereka sama saja walau di mana pun berada. Begitulah keadaannya di Sabah dan semua negeri di Semenanjung Malaysia. Mereka amat rakus, tamak dan tiada sekelumit pun jiwa keadilan dan kesaksamaan.

Laman Sarawak Report mendedahkan pelbagai kategori rompakan harta oleh pemimpin BN khususnya oleh Ketua Menteri Taib Mahmud bersama ahli keluarganya. Taib dan keluarga memiliki empayar perniagaan yang besar seantero dunia terutama di Canada dan Amerika Syarikat. Nilai asset dan perniagaan mereka di luar negara mencecah angka bilion Ringgit Malaysia.

 taib mahmud, kroni taib, umno, bn, taib guna bomoh, pilihanraya sarawak, perompak tanah adat, kroni umno, kroni bini, ketua menteri perompak, ketua menteri sarawakBagaimana Taib yang berpendapatan RM20 ribu sebulan sebagai Ketua Menteri mampu membiayai modal bagi perniagaan yang sebesar itu? Sehingga kini Taib sudah menjawat takhta Ketua Menteri selama 30 tahun. Kalau dihimpunkan semua gajinya selama 15 tahun sejak mula memegang jawatan Ketua Menteri dan memulakan perniagaan kira-kira 15 tahun lalu, jumlah modalnya ialah RM 3.6 juta.

Mungkinkah Taib mengumpulkan wang gajinya dengan tak berbelanja sedikit pun selama 15 tahun? Sekiranya memang benar begitu, apakah logik dengan bermodalkan RM 3.6 juta itu keluarga Taib mampu mengembangkan perniagaan sehingga menjadi keluarga billionaire setelah berniaga selama 15 tahun?

Itu cerita bisnes keluarga Taib di luar negara. Laman Sarawak Report turut membongkar aktiviti bisnes keluarga Taib dalam negara, khususnya di negeri Sarawak. Di Bumi Kenyalang inilah Taib merompak harta rakyat untuk memodalkan perniagaan keluarganya.

Berikut ini adalah sebahagian (ulang tulis – sebahagian) daripada tanah negeri Sarawak yang dianugerahkan, diberi, diambil atau diluluskan oleh Taib dan Kerajaan negeri Sarawak kepada dirinya sendiri, ahli keluarganya dan kroninya.

Selanjutnya anda boleh baca sini-
malaysiatimes.my


0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih