Liga Super: Kedah Ikat Kelantan ~ Pro Pas Blog

26 Februari 2011

Home » , , , » Liga Super: Kedah Ikat Kelantan

Liga Super: Kedah Ikat Kelantan

Bookmark and Share


Kedudukan Liga Super 2011 Selepas Tamat 5 Perlawanan

Pendahulu Liga Super 2011, Kelantan gagal menjarakkan mata apabila sekadar SERI 1 – 1 dengan pasukan Kedah.Namun Kelantan terlebih dahulu berpeluang untuk menjaringkan Gol pada minit ke 8 tetapi rembatan nurul azwan roya sekadar singgah di palang Gol pasukan Kedah.

Pada minit ke 24 pula, sepakan percuma Badhri Radzi sedikit tersasar ke kiri gawang gol Kedah.Pasukan Kedah mempunyai deretan peluang untuk menjaringkan Gol diketuai oleh Azlan Ismail namun gagal menewaskan Khairul Fahmi Che Mat.

Pada minit ke 37, Chanturu hampir menjaringkan gol menerusi rembatan derasnya namun sekadar melepasi sebelah kanan tiang gol pasukan Kedah.Pada minit ke 44 pula, Badhri Radzi sekadar menyepak tinggi bola walaupun sudah berada di hadapan gawang gol Kedah hasil dari tendangan percuma Zairol Fitree Ishak.Tamat separuh masa pertama Kelantan 0 – 0 Kedah.

Bersambung babak kedua, kedua dua pasukan saling menyerang untuk memburu gol pertama dan hasilnya Kedah mendahului Kelantan dengan Jaringan dari Azlan Ismail hasil hantaran Baddrol Bakhtiar.

Pada minit ke 78, Shahrul Idlan Talaha menyamakan kedudukan hasil rembatan laju dalam kotak penalti untuk menewaskan penjaga gol kedah Abdul Hadi.

Tamat perlawanan, Kedah 1 – 1 Kelantan.Kelantan akan melayan kunjungan Juara Piala FA musim lalu Negeri Sembilan pada hari selasa ini.

kelantanfa.com


0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih