Video amanat Tok Guru kepada pengundi Galas ~ Pro Pas Blog

02 November 2010

Home » , , » Video amanat Tok Guru kepada pengundi Galas

Video amanat Tok Guru kepada pengundi Galas

Bookmark and Share






Berita lain

Petugas : Contohi semangat juang Tok Guru - Dr Zul


GUA MUSANG, 2 November - Petugas PAS khususnya generasi muda harus mencontohi semangat juang yang ditunjukkan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat.


 Ianya disampaikan calon PAS, Dr Zulkifli Mohamed ketika mengulas respon yang diberikan Tok Guru mengenai tahap komitmen tinggi yang ditunjukkan dalam kesibukan menjalankan tugas sebagai menteri besar serta faktor usia.

"Semangat seumpama beliau harus dicontohi seluruh petugas PAS khususnya generasi muda.

 "Dalam kesibukan menunaikan tugas sebagai Menteri Besar di samping usia yang telah meningkat, beliau masih sanggup untuk turut bersama-sama dengan jentera pilihan raya membantu bagi memenangkan PAS dalam pilihan raya kali ini," ujarnya kepada laman web media rasmi pilihan raya kecil Dun Galas.

Terdahulu Tok Guru diminta memberikan ulasan terhadap komitmen yang disumbangkan sepanjang kempen pilihan raya kecil Dun Galas.



"Tok Guru kelihatan sihat dan kuat sehingga mampu pergi ke Tanah Tinggi Lojing untuk sama-sama berkempen?"

Lalu Tok Guru menjawab,"Yelah, nak lawan Umno." katanya.


 Dalam perkembangan yang berbeza, pengundi Galas diseru agar memilih PAS demi mengekalkan kesinambungan pentadbiran Islam di kawasan setempat.


Beliau memberikan perumpamaan mengenai hal tersebut sebagai suatu persiapan yang perlu dibuat di dunia ini bagi menghadapi kehidupan di akhirat kelak.

"Jika kita hendak pergi menunaikan ibadat haji, perlu menghadiri kursus terlebih dahulu untuk menyesuaikan diri dengan situasi sebenar di Makkah.

"Jadi di dunia ini kita perlu berusaha agar selamat di dunia dan akhirat," ujarnya.

Oleh yang demikian ujarnya lagi, kita perlukan persiapan yang cukup di dunia ini supaya tidak timbul masalah di akhirat kelak.

"Sebab itu kena undi PAS untuk menyesuaikan diri untuk kehidupan di dunia dan akhirat," tegasnya lagi.


0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih