Video : Akhirnya Aung San Suu Kyi bebas ~ Pro Pas Blog

13 November 2010

Home » » Video : Akhirnya Aung San Suu Kyi bebas

Video : Akhirnya Aung San Suu Kyi bebas

Bookmark and Share

Democracy icon Aung San Suu Kyi walks free after 15 years of house arrest






Akhirnya Aung San Suu Kyi dibebaskan bila penghadang yang dibina kerajaan junta tentera Burma di depan pintu pagar rumahnya dialihkan jam 5 petang (1030 GMT)

Pemenang Hadiah Nobel Keamanan ni telah ditahan 15 tahun sejak 21 tahun lepas. Beratus penyokong berhimpun di depan rumahnya menyambut berita gembira tu.

Sejak Sabtu lagi, para penyokongnya menunggu berita terkini berkenaan penbebasan Suu Kyi dan nasib partinya yang diharamkan parti National League for Democracy (NLD). 

Suu Kyi kemudiannya berdiri di atas pentas berhampiran pintu pagar sambil para penyokongnya yang berhimpun bersorak dan menyanyikan lagu kebangsaan. Aung San Suu Kyi kemudiannya bagi ucapan ringkas sebelum masuk semula ke dalam rumah. 

"There is a time to be quiet and a time to talk. People must work in unison. Only then can we achieve our goal," she told the crowd.



0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih