Keputusan Malaysia Vs Jepun Sukan Asia 2010 ~ Pro Pas Blog

10 November 2010

Home » , » Keputusan Malaysia Vs Jepun Sukan Asia 2010

Keputusan Malaysia Vs Jepun Sukan Asia 2010

Bookmark and Share



ALAYSIA kecundang kepada Jepun 0-2 pada perlawanan kedua acara bola sepak Sukan Asia Kumpulan A di Stadium Huadu petang tadi.

Kensuke Nagai menjaringkan gol pembukaan Jepun pada minit ke-26 sebelum Hotaru Yamaguchi menggandakan kedudukan buat pasukan Samurai itu pada minit ke-64. 

Di awal 25 minit permainan, segalanya tampak seimbang ekoran pendekatan corak berhati-hati kedua-dua pasukan.

Pertahanan kebangsaan makin goyah apabila Jepun mula mengusai bahagian tengah dan hanya menungg masa untuk meledakkan gol.

Nagai yang beraksi untuk pasukan Fukuoka University berada di kedudukan tepat untuk melakukan tindakan penyudah selepas mengutip sepakan lemah kaki kiri Muslim Ahmad ketika cuba mengeluarkan bola dari kawasan bahasa.

Jepun tampil dengan aksi lebih kemas pada babak kedua dengan hantaran-hantaran pendek. Jepun yang sebelum ini gemar mengacah dengan cubaan jarak jauh, mengubah pendekatan mereka dengan umpanan dalam kotak penalti.
Taktikal itu membuahkan hasil apabila Hotaru Yamaguchi hanya perlu menghulurkan kepalanya untuk menjadikan kedudukan 2-0 minit ke-64.

Malaysia akan menentang tuan rumah, China pada perlawanan terakhir kumpulan Sabtu ini bagi memburu slot ke peringkat kalah mati.


0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih