Bukti cukup jelas keganasan segelintir penyokong selangor ~ Pro Pas Blog

14 Oktober 2010

Home » , » Bukti cukup jelas keganasan segelintir penyokong selangor

Bukti cukup jelas keganasan segelintir penyokong selangor

Bookmark and Share



Mangsa dalam keadaan tidak sedarkan diri (adakah pihak media menyiarkan berita ini) dimanakah keadilan, terutamanya kepada si mangsa.. Mengapa penyokong Kelantan selalu dianak tirikan oleh pihak media dan FAM???





Sedih dan pilu mengenang peristiwa yang menimpa salah seorang penyokong Kelantan di Stadium Shah Alam Selangor selasa lalu. Malah lebih perit dan pilu apabila membaca luahan salah seorang penyokong Selangor yang berbangga memukul mangsa setengah mati. Apa yang ingin didedahkan ini bukan untuk mengapi-apikan suasana tetapi ingin minta jasa baik kekawan yang menyaksikan kejadian ini membantu pihak sukarela yang ingin membantu kes ini untuk bertindak mengikut undang-undang.

Amat kecewa bercampur geram setiap kali memgimbau kembali peristiwa ini apabila membuka laman web sosial tetapi ini bukan alasan untuk seluruh penyokong Kelantan membalas dendam, dimana ianya akan dilihat lebih memburukkan keadaan dan persepsi masyarakat luar apabila isu keganasan penyokong sering dilaporkan secara berat sebelah.

Kami cuba merungkai kejadian mangsa yang dipukul ini samada masih hidup atau mati kerana salah seorang yang mendapatkan mangsa telah mengemailkannya kepada kami gambar-gambar. Sinopsis kes ini cuba dirungkai dan masih perlukan bantuan dari mereka yang tahu kejadian ini.



Kereta polis tiba , agak lewat dan setelah mangsa tidak sedarkan diri
                                            

keadaan kereta polis kemek, dan cermin pecah akibat dibaling dengan objek keras oleh penyokong Selangor, gara-gara polis cuba untuk menyuraikan pergaduhan. Apa yang pelek disini , gambar kereta polis kemek dan cermin pecah langsung tidak dipaparkan di media tv @ surat khabar..


Mangsa yang di pukul

Foto beberapa penyokong kelantan membantu mangsa 

Kemungkinan magsa sedang koma, buktinya seorang penyokong mengajar mangsa mengucap dua kalimah syhahadat







KAMI BERHARAP MEREKA YANG TAHU KEADAAN MANGSA SEKARANG SILA HUBUNGI info@theredwarriors.com.


Berita Berkaitan

Pengakuan Si Pemukul.. kenapa pihak polis tidak mengambil tindakan dan kenapa media tidak menyiarka foto2 yang memperlihatkan kekejaman seselintir penyokong Selangor. 


pengakuan si pelaku, pemukul



Masalah permusuhan antara penyokong Selangor dengan penyokong Kelantan tidak akan selesai jika isu ini tidak diketengahkan dan orang yang bersalah tidak dibawa kemuka pengadilan. Rata2 peminat penyokong Kelantan mengkritik , mereka2 yang bertanggungjawab terhadap isu ini antaranya FAM, Selangor FA , pihak media2 lain. Masalah anak tiri, berat sebelah sentiasa menjadi topik utama dalam forum2 fb, selain mengkritik, mencemuh antara satu sama lain..
Sepatutnya pihak Selangor FA buat sidang media sekurang2nya kenyataan mohon maaf kepada penyokong Kelantan untuk meredakan kemarahan. FAM dilihat sentiasa melindungi Selangor FA
melakukan kesilapan dalam pembahagian tempat duduk penyokong. Rata2 penyokong Kelantan menyuarakan rasa tidak puas hati dengan kenyataan media TV & akhbar yang hanya memperlihatkan penyokong Kelantan yang memulakan pergaduhan provokasi terhadap penyokong Selangor sehingga tercetusnya pergaduhan


Kami bukan cuba mencetuskan provokasi atau cuba menangguk di air yang keruh, rata2 penyokong Kelantan berasa kesal apabila suara kekesalan terhadap mereka yang bertanggung jawab tidak didengari dan sentiasa di pandang remeh .






 Bukti cukup lengkap bagi mengherat si pelaku kemuka pengadilan,
Selagi FAM & media masih bersikap menyebelahi mana2 pasukan bola sepak Malaysia tidak akan maju



 """" POLITIK SUKU BOLA SUKU""""


14 Ulasan :

red giant... berkata... [Balas]

nk tnya satu soklan...mangsa dlm gmbar ni sama atau tdak dgn mangsa yg meninggal sbb sesak nfas tu??

Raja Budak Lestari berkata... [Balas]

Sebenarnya red giant .. mangsa hok pakai baju denge dop pakai baju tuh orang yang sama........... kito buleh lihat denge cicin dengan gelang hok samo dio pakai kat jari........

baju merah tu orang ramai hok tulung... pecat.. sebab mangsa tidak sedarkan diri ... dan baju merah dia buat lapik kepala..

masa tu mangsa x sebarkan diri... sebab tu salah seorang penyokong lain cuba membantu.. sambil mengajar mengucap dua kalimah Syahadat,,

x dop gapo pom hok edit dlm gambar ni...

Tanpa Nama berkata... [Balas]

klu betul la org yg sama..saya berharap pihak berwajib patut hukum org yg memukul tu......even sy peminat selangor...perkara tersebut xboleh dibiarkan..tidak kira selangor atau kelantan...al-fatihah

Tanpa Nama berkata... [Balas]

tp agak musyik....kenapa ada dua tiga tempat...dipukul diatas jalan batu bata...kemudian diajar mengucap di atas rumput....kemudian mayat ditutup diatas jalan batu bata....ada satu lagi gmbr dimana arwah ditutup dgn bendera mayat arwah di atas jalan berbata....please ulas sikit komen sy...

Raja Budak Lestari berkata... [Balas]

@Tanpa Nama

penyokong Kelantan yang dipukul ni sebenarnya koma @ tidak mati ditempat kejadian...

sekarang ni usaha pihak Kafa, cuba mencari seberapa ramai saksi untuk mengheret pelaku kemuka pengadilan..
rujuk..

Porta Rasmi Kafa..

Raja Budak Lestari berkata... [Balas]

@Raja Budak Lestari

www.theredwarriors.com/v2/

Tanpa Nama berkata... [Balas]

saya salah seorang fan selangor..dlm hal ni sy bercakap dari sudut pemikiran yang waras..memalukan bila perkara sebegini terjadi,tetapi perkara yang sudah berlaku tidak boleh berpatah kembali. wajar dihukum jika benar suspek utama itu bersalah,dlm perkara ni,tidak kira mana2x fan pun,perbuatan suspek tersebut memang sudah melampaui batasan dlm ajaran agama Islam itu sendiri..kpd keluarga arwah,takziah sy ucapkan,kepada semua pemain kedua2x pasukan,bermainlah dengan semangat kesukanan yang jitu demi mengembalikan detik kegemilangan bola sepak negara am nya. kepada para penyokong kedua2x pasukan,bersikap profesional dlm setiap sokongan yang anda berikan,saya yakin dan percaya nikmat kurniaan akal dan fikiran yang Allah berikan,dapat disalurkan pada jalan2x yang baik,yang tidak mendatangkan kemudharatan..sekian

Tanpa Nama berkata... [Balas]

kalo tngokkan bukti2..nie.
da jmpa da org yg kita nak cari kat atas tu..
page dia da xde dah...dah nak larikan diri..
tp kat mana dia nak lari....nie org kata

""biar pecah dperut,bukn pecah dmulut""
skrg gmbar dia da trsergam indah...harap pihak berwajib dpt ambill tindakan yg sptotnya....

DUNIA HANYA TMPAT PERSINGGAHAN SEMENTARA

Raja Budak Lestari berkata... [Balas]

Copy Blako!!! Sebar dalam blog puok2 kito!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata... [Balas]

fuck..baso ore nakot..bengong!!!org gni la hok rosakkan bolasepak malaysia...

Tanpa Nama berkata... [Balas]

kito oghe klate,oghe bako kedeber...tpi kto jgok cerdik..maley ni...klatey msti meney...

Tanpa Nama berkata... [Balas]

perkara2 mcm ni sgt menyedihkan...spttnya sbg peminat bolasepak kita kene matang...apa yg berlaku di pdg,selesai d pdg,jgn bawak keluar..x payahlah nak pukul2 org smpai mcm ni,pastu siap berbangga2 dlm FB...mmg bangang org mcm ni..bodo xleh nok ajr,bahkan lebih bodo dari binatang...kpd penyokong2 klate,jglah profesionalism anda...sokonglah klate dgn caro yg betul,kita berbangga dgn kelantan kerana kito anok jati kelate..3-0,yeahhh...

Tanpa Nama berkata... [Balas]

kawe raso polis malaysia kena siasat hal ni juga mace kes sosilawati.tapi mugo anak klate pah sesak pulok sapo la nak amik tahu.dunia lani kalu ado pitih gak cepatla ore amik tahu nyo.tapi anak klate diluar sana harus beringat bahawa samseng diluar klantan leh zalimmm.contoh kes sosilswati.wakjuruh deh ore kito kalu dok tepat ore.

Tanpa Nama berkata... [Balas]

sgt teruk....sapa ati wt gitu ko ore.ore hok bt 2 meme hancus akhlak dy..kpd oRe2 klate,jange wt gitu,jg maruah seSame kit0.klo team players kit0 blh jg emosi, kito pon blh jgk.

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih