Apa yang boleh di bincangkan dengan 15 orang?? ~ Pro Pas Blog

11 Oktober 2010

Home » » Apa yang boleh di bincangkan dengan 15 orang??

Apa yang boleh di bincangkan dengan 15 orang??

Bookmark and Share

SERI KEMBANGAN: Seramai 15 wanita pertama daripada 28 negara asing hadir pada Sidang Kemuncak Wanita-Wanita Pertama yang diadakan buat julung-julung kalinya di sini bermula hari ini hingga 13 Oktober.

Persidangan tersebut turut dihadiri oleh enam wakil Wanita Pertama dan 20 menteri.

Hadir sama ialah Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Persidangan itu berjaya diadakan hasil inisiatif dan cetusan idea isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor manakala Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat bertindak sebagai sekreteriat penganjur.

Menurut Shahrizat, diskusi hari ini akan merangkumi tiga tajuk utama iaitu (i) kepimpinan masa depan, (ii) memperkasakan kanak-kanak dan (iii) menyediakan persekitaran serta perkembangan masa depan kanak-kanak.

"Dalam proses menyiapkan kertas kerja persidangan ini, pihak kementerian telah menjemput para remaja di negara ini untuk berkongsi pandangan mereka mengenai tema yang dipilih.

"Bukan itu sahaja, kami juga mengadakan dua sesi khas dengan membawa 15 kanak-kanak untuk berkongsi pandangan yang sama dengan kami," katanya pada majlis pra-pelancaran Sidang Kemuncak Wanita-Wanita Pertama di Hotel Palace of The Golden Horses pada Isnin.

Bertemakan 'Anak Hari Ini, Pemimpin Hari Esok' persidangan tersebut merupakan inisiatif berskala global yang bertujuan untuk mempertingkatkan kesedaran antarabangsa mengenai pentingnya pelaburan bagi pendidikan dan kebajikan holistik kanak-kanak.

Majlis perasmiannya akan disempurnakan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak di Putrajaya, malam ini.
 
 


0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih