The Malaysian Gay Club di San Francisco . ~ Pro Pas Blog

20 Februari 2011

Home » » The Malaysian Gay Club di San Francisco .

The Malaysian Gay Club di San Francisco .

Bookmark and Share


Kenapa ? tidak percaya dengan gambar diatas? Gambar diatas adalah gambar Pertubuhan Kelab Gay Malaysia yang beribu pejabat di San Francisco .
Kelab Gay Malaysia ini telah ditubuhkan pada Januari 1995 dan tarikh rasmi adalah pada 25 Mac 1995 selepas mesyuarat rasmi dibuat oleh En. Thomas Cheng.
"Who would have imagined that there were so many gay and lesbian Malaysians given the fact that Malaysia is a small, conservative and restrictive Muslim country. Ever since I met other Malaysians, we agreed that initially there weren't many other Malaysians other than ourselves who were openly gay or lesbian around. As our group grows, things are beginning to look very different." mgcsf
Apa yang "menariknya" mengenai kelab ini adalah kelab Gay Malaysia di San Francisco mengunakan Logo Rasmi mereka iaituBunga Raya Bunga Kebangsaan Malaysia sendiri dan secara tidak langsung mereka berupaya meningkatkan nama Malaysia di Persada Dunia .

Marching

Bertemakan dua perkataan yang membawa maksud yang sangat dalam sekiranya dibaca berkali - kali iaitu " Discover Malaysians " . [ anda mungkin faham apa yang Mr J fikirkan].

Di San Francisco , Gay ataupun semua yang "berkaitan" dengan hubungan sejenis adalah dibenarkan jadi tidak mustahillah sebilangan Rakyat Malaysia menikmati kebebasan tersendiri apabila berkerja , belajar mahupun bermaustatin tetap di sana.

Apakah reaksi dan tindakan Menteri Pelancongan ataupun mana - mana Menteri di Malaysia bila terbaca artikel ini , Adakah tindakan Kelab Gay Malaysia ini akan merosakkan imej Malaysia sebagai Negara Islam? ataupun Kelab Gay Malaysia harus diberi pujian seperti mana - mana badan asing , kerajaan ataupun persendirian yang mampu menaikkan Nama Malaysia sehingga dikenali .


llimlininguptomarch.jpg - 27952 Bytes

Satu sahaja semangat yang Mr J lihat baik dan perlu diambil contoh daripada ahli - ahli Kelab ini iaitu mereka sungguh bersemangat dan berbangga menjadi Rakyat Malaysia dengan membawa kain rentang yang dicorakkan bersama Bendera Malaysia biarpun berada di Negara asing , tidak seperti segelintir individu bila berhirjah ke Negara Asing dan bila ditanya ada yang tidak mengaku diri sendiri Rakyat Malaysia .

Mungkin dalam beberapa tahun yang akan datang Kelab Gay Malaysia ini akan menerima banyak ahli - ahli baru dan tidak mustahil Nama Malaysia akan terkenal dengan pelbagai jolokkan yang kurang enak untuk didengar.

Untuk melihat aktiviti ahli kelab ini anda boleh layari website rasmi mereka iaitu di www.mgcsf.org . Kandungan Website mereka juga bersih dan boleh dilayari kerana tiada unsur - unsur lucah disitu.



0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih