Kulasegaran cabar Najib jadi Askar Wataniah ~ Pro Pas Blog

20 November 2010

Home » , , , » Kulasegaran cabar Najib jadi Askar Wataniah

Kulasegaran cabar Najib jadi Askar Wataniah

Bookmark and Share

Ipoh, 19 November – Ahli Parlimen DAP M. Kulasegaran hari ini, menggesa Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi supaya mencabar PM Najib dan menteri Kabinet yang lain membuktikan semangat patriotism mereka yang tinggi dengan menyertai Askar Wataniah.

Minggu lalu, Zahid dilaporkan telah mencabar Kulasegaran supaya membuktikan semangat patriotisme sebagai bukan-Melayu dengan menyertai Askar Wataniah Ipoh Barat .

“Zahid pada 14 November mencabar saya supaya menyertai Askar wataniah di konstituensi Ipoh Barat untuk membuktikan patriotisme saya.” katanya

Kulasegaran berkata dalam satu pernyataan hari ini bahawa baru-baru ini Zahid mencabar dirinya membuktikan bahawa pemimpin itu masih gagal untuk memahami "ketidakadilan" berkaitan dengan keengganan bukan-Melayu untuk menyertai tentera.

"Kerana kurangnya tindakan yang diperlukan dari Kabinet maka "Biarkan saya beri tahu Zahid bahawa saya tidak perlu membuktikan patriotisme saya dengan menyertai Askar Wataniah. Tidak harus seseorang dicabar untuk membuktikan patriotismenya atau untuk membuktikannya dengan menyertai tentera.

"Dengan membuat cabaran seperti itu, itu menunjukkan bahawa Ahmad Zahid masih mempertahankan pandangan bahawa menyertai askar ada hubungannya dengan semangat patriotisme seseorang ," katanya.

"Biar hari ini saya mengajukan satu soalan kepada Zahid- Adakah beliau akan mencabar perdana menteri atau bukan Melayu menyertai Tentera Wataniah untuk membuktikan patriotisme mereka?

Kulasegaran menambah kata bahawa itu adalah "mengelirukan dan mengecewakan" bahawa Kabinet tidak mengarahkan Zahid memohon maaf dan menarik kembali pernyataannya yang menyakiti perasaan masyarakat bukan-Melayu.

"Zahid bukan orang biasa tetapi Menteri Kabinet yang bertanggung jawab keatas Jabatan Pertahanan. Dan dia memberikan jawapan pada bulan Ogos di Parlimen.-

Berita Berkaitan
 DAP MP says Cabinet encouraged Zahid- 


0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih