UMNO-ONLINE" tutup web buat sementara ~ Pro Pas Blog

26 Oktober 2010

Home » , , » UMNO-ONLINE" tutup web buat sementara

UMNO-ONLINE" tutup web buat sementara

Bookmark and Share



           UMNO   ONLINE



Dakwaan khalwat: Blog sudah minta maaf saya tak saman, kata calon PAS

GUA MUSANG, 26 Okt — Calon PAS Dr Zulkefli Mohamad kelihatan melepasi ‘halangan pertama’ saingan dengan menegaskan beliau telah memutuskan untuk tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang membuat laporan fitnah kononnya pernah ditangkap khalwat. 

Beliau berkata, pihak yang menyiarkan berita tersebut telah pun memohon maaf dan telah menyedari akan kesilapan yang dilakukan.

“Kes ini sudah selesai, saya tidak akan ambil tindakan undang-undang terhadap pihak tersebut,” kata beliau di sini hari ini.

“Blogger yang siarkan cerita itu sudah minta maaf secara terbuka dan menyedari ia adalah tidak benar,” kata beliau ketika ditemui selepas diumumkan sebagai calon PAS bagi pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas di pusat penamaan calon di Pejabat Tanah dan Jajahan Gua Musang hari ini.

Kelmarin, beliau dipetik berkata, laporan blog dan kemudian disiarkan oleh Umno Online adalah fitnah yang dilakukan dengan sengaja mahu memburukannya nama beliau.

Sehubungan itu beliau bersama peguamnya bercadang mengambil tindakan undang-undang sekiranya fitnah itu tidak ditarik balik.

“Tindakan pertama meminta fitnah dimansuhkan daripada laman web Umno Online dan sekiranya tidak dipatuhi tindakan selanjutnya akan menyusul.

“Kedua, tempoh tindakan bergantung kepada tindakan dilakukan Umno Online terhadap permintaan pertama itu,” katanya kelmarin.

Zulkefli sejak hujung minggu lalu menjadi sasaran media rasmi Umno iaitu Umno Online yang melaporkan bahawa beliau pernah ditangkap berkhalwat.

Serangan itu dibuat tidak sampai 24 jam selepas nama beliau diumumkan sebagai calon PAS.

Semalam, Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula menegaskan pihaknya akan kekal dengan calon mereka itu yang diumumkan minggu lalu.

Media rasmi Umno yang memetik laporan beberapa blog mendakwa Zulkefli pernah ditangkap khalwat dengan “isterinya” sekarang, Ramelah Mat Jusoh namun dinafikan Zulkefli. Nama itu sebenarnya ada ibu beliau.

Zulkefli mengumumkan pendirian terbarunya ini pagi ini selepas pengesahan status calon diisytiharkan oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya Wan Mustapha Wan Abdul Hamid di sini kira-kira 11.30 pagi tadi.

Dalam pilihan raya kecil DUN Galas, Barisan Nasional meletakkan Setiausaha Umno Gua Musang Abdul Aziz Yusoff manakala PAS pula menurunkan Dr Zulkefli yang juga pemangku Yang Dipertua PAS Gua Musang.

Menurut Zulkefli, sebagai calon PAS yang dipertanggungjawab untuk mengekalkan kemenangan parti Islam itu beliau berjanji akan berusaha bersungguh dan meneruskan segala usaha yang dilakukan penyandang DUN Galas Allahyarham Che Hashim Sulaima yang meninggal dunia 27 September lalu.

“Saya dan parti akan berusaha bersungguh-sungguh untuk memastikan kita akan memenangi kerusi DUN Galas ini.

“Saya juga akan meneruskan usaha yang dilakukan Allahyarham yang mana semua orang tahu beliau telah melakukan banyak perkara di Galas.

“Saya akan memberikan fokus kepada perkhidmatan kepada rakyat,” katanya.

Pengamal perubatan itu juga berharap supaya pengundi akan memilihnya untuk memenangi pilihan raya kecil DUN Galas.

“Saya harap pengundi akan membuat pilihan bijak dengan mengundi saya selaku calon PAS mewakili Pakatan Rakyat,” katanya.

Menurut Zulkefli, beliau tidak akan melakukan serangan peribadi terhadap Aziz sepanjang kempen pilihan raya kali ini.

Menurut Suruhanjaya Pilihan Raya, 11,553 pengundi layak untuk mengundi dalam pilihan raya kecil itu iaitu Melayu 7,125 orang atau 61.7 peratus, kaum Cina 2,317 atau 20.06 peratus, India 185, Bumiputera Siam 10 orang dan Orang Asli 1,889 orang.

Sementara itu, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, parti itu bersedia menghadapi apa sahaja isu yang dibangkitkan BN sepanjang kempen pilihan raya kali ini.

Beliau juga menyifatkan tindakan BN yang akan menggunakan “gula-gula politik” untuk mendapatkan sokongan pengundi sebagai “surat khabar lama.”

“Saya percaya BN akan gunakan gula-gula politik untuk dapatkan sokongan yang saya anggap sebagai surat khabar lama yang masih digunakan BN.

“Ini semua cara lama BN untuk dapatkan sokongan pengundi, saya tahu BN akan lakukan ini dan PAS bersedia menghadapinya,” katanya.

Menurut Abdul Hadi, pengundi di Galas tidak akan terpengaruh dengan taktik “gula-gula politik” yang akan digunakan BN.

“Isu yang dimainkan BN ini kita sudah biasa, tiada masalah.

“Saya yakin rakyat tidak akan terpengaruh dengan isu-isu yang dibangkitkan termasuk gula-gula politik kerana mereka lebih matang dalam menilai pendirian mereka,” katanya.

Ahli Parlimen Marang itu juga berkata bahawa parti memberikan sepenuh kepercayaan kepada Zulkefli memandangkan beliau mempunyai pengaruh di Gua Musang selain sumbangan kepada masyarakat.

“Beliau (Zulkefli) adalah seorang doktor di Gua Musang, beliau mempunyai pengaruh yang besar di sini.

“Beliau juga sentiasa bersama dengan masyarakat dan saya yakin beliau boleh memenangi pilihan raya kecil ini,” katanya.

Justeru, Abdul Hadi berharap supaya pengundi di DUN Galas dapat menjalankan tanggungjawab sebagai pengundi pada hari pembuangan undi 4 November ini.

“Harapan saya adalah pengundi dapat keluar mengundi kerana mengundi adalah tanggungjawab.

“Mengikut Islam undi adalah amanah untuk pilih pemimpin dan mereka mesti mengundi untuk menjalankan kewajiban,” katanya.

Ketika penamaan calon pagi tadi turut hadir mengiringi Zulkefli adalah Nik Aziz, Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa dan dua Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar dan Salahuddin Ayub.

Turut sama mengiringi calon ialah Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Azmin Ali, Setiuasaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail dan Penasihat DAP Lim Kit Siang.’

Sementara itu, Abdul Aziz pula pula diiringi Setiausaha Agung BN Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor, Naib Presiden MCA Datuk Dr Ng Yen Yen dan Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Turut mengiringi Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Dr Rais Yatim, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom dan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed serta Ketua Pemuda Khairy Jamaluddin.


0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih