Komanwel ke 19: Emas pertama angkat berat ~ Pro Pas Blog

05 Oktober 2010

Home » » Komanwel ke 19: Emas pertama angkat berat

Komanwel ke 19: Emas pertama angkat berat

Bookmark and Share

Tahniah kepada Amirul Hamizan Ibrahim kerana berjaya merakul emas dalam acara angkat berat 56kg yang menewaskan 2 peserta tuan rumah. Acara tersebut telah berlangsung di Komples Sukan Indira Ghandi.

Beliau berjaya mengankat bebanan 116kg dalam acara snatch dan 141kg dalam clean dan jerk bagi mengumpul jumlah angkatan sebanyak 257kg. Atlet India, Sukhen Dey merakul pingat perak dan VS Rao memperoleh pingat gangsa. Walaupun atlet India mendapat sokongan ramai penyokongnya tetapi ia tidak mematahkan semangat Amirul Hamizan untuk terus unggul.

Semoga atlet Malaysia terus membawa kejayaan kepada negara dalam termasyar sukan kali ini. Emas pertama ini diharap dapat menyuntik semangat atlet untuk terus mencapai kemenangan.


0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih