Geng "Rambo Kecik" Tumpas ~ Pro Pas Blog

23 Oktober 2010

Home » , » Geng "Rambo Kecik" Tumpas

Geng "Rambo Kecik" Tumpas

Bookmark and Share

Penyamun umur 13 tahun dicekup


JOHOR BAHRU – Mungkin tidak tahu apa yang hendak dibuat di rumah sejak berhenti sekolah, seorang remaja lelaki berusia 13 tahun bertindak melakukan kegiatan samun di sekitar Teluk Danga di sini sejak beberapa bulan lalu.

Ketua Polis Johor, Datuk Mokhtar Mohd. Shariff (gambar) berkata, suspek yang digelar ‘Rambo Kecik’ gara-gara bertubuh kecil, sering menggunakan pisau rambo bersaiz mini untuk mengugut mangsanya setiap kali melakukan kegiatan tersebut.

Menurut beliau, suspek juga dipercayai tidak takut dengan mangsa yang bersaiz lebih besar dan berusia, selain dikatakan tidak teragak-agak bertindak kejam termasuk mencederakan mangsanya di lorong-lorong yang sunyi di sekitar Teluk Danga di sini.

Bagaimanapun katanya, kegiatan suspek berakhir juga apabila berjaya ditangkap selepas baru menyamun seorang lelaki berusia 23 tahun pukul 1.30 petang Isnin lalu.

“Mangsa yang melawan ketika diugut supaya menyerahkan telefon bimbit oleh suspek berjaya melarikan diri sebelum melaporkan perkara itu kepada pihak keselamatan di Teluk Danga.

“Suspek yang berjaya ditahan tidak lama selepas itu kemudiannya diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut,” katanya


0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih