Dun Galas: Mahasiswa diberi amaran ~ Pro Pas Blog

05 Oktober 2010

Home » , , » Dun Galas: Mahasiswa diberi amaran

Dun Galas: Mahasiswa diberi amaran

Bookmark and Share


Universiti Utara Malaysia (UUM) tidak akan bertolak ansur terhadap mahasiswanya yang melibatkan diri dalam kempen pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas.

Naib Canselor UUM, Profesor Dr Mohamed Mustafa Ishak berkata, pihak pengurusan universiti akan mengambil tindakan tegas, termasuk menggantung mahasiswa terbabit.

Pada majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Pengerusi Taman Teknologi Malaysia, Datuk Nasarudin Hashim di sini, semalam, berkata, tindakan tegas terpaksa diambil bagi memastikan pengajian mereka tidak terjejas akibat sibuk berpolitik.

“Sebagai mahasiswa, mereka perlu mematuhi Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 yang melarang penglibatan pelajar dalam parti politik dan kesatuan sekerja.

“Akta itu digubal demi kepentingan mahasiswa itu sendiri bagi memastikan pengajian mereka tidak terjejas. Tamatkan dulu pengajian sebelum melibatkan diri dalam politik atau berdepan dengan tindakan undang-undang, termasuk digantung pengajian mereka sebagai mahasiswa,” katanya. Bernama


0 Ulasan :

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawati blog ini. Terima kasih juga saya ucapkan, kerana memberikan ulasan dan kritikan membina. Segala saranan tersebut akan saya teliti dan dilaksanakan jika perlu. Selain itu juga, anda boleh menghantar email kepada saya yang beralamat rajabudaklestari@yahoo.com. Di sini juga, saya menegaskan bahawa, saya tidak akan bertanggungjawab jika ada ulasan-ulasan yang berunsur fitnah, hasutan, perkauman dan juga bahasa kesat. Sekian terima kasih